Pages

Labels

Powered by Blogger.

Saturday 30 June 2012

MALANG NASIB KERANI BANK

AMPANG - Seorang kerani bank tidak sempat meraikan majlis hari bahagia bersama suami, selepas dia dibunuh dan dibakar depan rumahnya di Apartment Mesra Prima, Kampung Ampang Campuran, malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 9 malam itu mangsa, P Yoga Ambiga, 27, baru pulang dari kerja sebelum diserang dipercayai oleh lebih daripada seorang suspek yang sudah bersiap sedia menunggunya.

Timbalan Ketua Polis Daerah  Ampang Jaya, Superintendan Md Nazri Zawawi berkata, pihaknya dimaklumkan berhubung kejadian itu kira-kira jam 10.15 malam dan siasatan menunjukkan mayat mangsa berada dalam keadaan tertiarap serta rentung akibat dibakar  di hadapan rumahnya.

Beliau berkata, pemeriksaan mendapati barangan berharga seperti dompet dan telefon bimbit mangsa dilaporkan tidak hilang, sekali gus menolak motif samun. "Kita percaya pembunuhan mangsa dirancang rapi kerana individu yang  menyerangnya sudah bersedia dan mengetahui bila mangsa pulang dari kerja.

"Setakat ini, kita percaya serangan bermotifkan cemburu dan sedang mengenal pasti jenis bahan bakar yang digunakan dalam kejadian," katanya, semalam. Md Nazri berkata, pihaknya sedang giat memburu individu yang terbabit  dalam kejadian dan orang ramai yang mempunyai maklumat diminta menghubungi talian, 03-42897222 atau tampil di mana-mana balai polis terdekat bagi membantu siasatan.

Menurutnya, mayat mangsa dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk bedah siasat dan siasatan dijalankan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan. Sementara itu, bapa mangsa, S Periasamy, 62, berkata, tahun lalu terdapat seorang lelaki datang merisik anaknya (Yoga Ambiga), namun terpaksa ditolak. "Saya terpaksa tolak kerana menghormati permintaan anak yang tidak mahu menerima pinangan tersebut.

"Namun selepas itu, lelaki terbabit kerap  engganggu anak saya di tempat kerja termasuk di rumah," katanya di luar pekarangan rumah mayat HKL, semalam.

Ketika ditanya, adakah dia mengesyaki lelaki itu terlibat dalam serangan terhadap anaknya, Periasamy berkata, dia tidak mahu menuduh sesiapa dan tidak pasti siapa yang melakukannya. Kakak mangsa, P Varalaschumy, 35, berkata, dua minggu lalu, adiknya baru sahaja mendaftarkan perkahwinan dan dijangka mengadakan majlis Oktober nanti.

"Kami sekeluarga berasa terkilan kerana tidak dapat melihat adik dan suaminya meraikan hari bahagia mereka," katanya. 

0 comments:

Post a Comment