Pages

Labels

Powered by Blogger.

Friday 13 July 2012

WAJAH BARU HONDA CIVIC

Honda Malaysia Sdn Bhd yakin jual 5,200 unit Civic serba baru versi petrol dan 1,200 unit Civic serba baru versi hibrid menjelang hujung tahun ini, sekali gus menguasai 40 peratus penguasaan pasaran bagi segmen sedan bukan nasional saiz sederhana.

Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutifnya, Yoichiro Ueno berkata, dengan kestabilan model hibrid yang mengagumkan, pihaknya yakin jualan mampu mencecah 10,000 unit dalam tempoh setahun.

“Hampir 40 tahun, Civic mencatat reputasi cemerlang dengan memberikan prestasi terbaik daripada segi pemanduan, kualiti, kecekapan bahan api dan nilai lebih daripada yang dijangka dalam  segmennya.

“Untuk setengah tahun pertama tahun ini juga, kami sering mendapat perhatian berikutan kejutan dan beberapa produk menarik yang diperkenalkan,” katanya selepas melancarkan Civic generasi ke sembilan, baru-baru ini.

Menurutnya, Civic serba baru ini diubah suai dengan gaya dan kehalusan yang tinggi di mana ia lebih sofistikated serta nampak lebih bertenaga dalam kelasnya.

Secara keseluruhannya, Civic telah terjual lebih 19.7 juta unit di seluruh dunia sejak pengenalan generasi pertama pada 1972. Manakala di Malaysia, lebih 58,000 unit telah terjual sehingga kini sejak pelancaran pertama Civic Generasi Ketujuh pada 2003.

Sementara itu, Civic serba baru jenis petrol boleh didapati dalam pilihan warna kelabu metalik, hitam kristal, dan putih.

0 comments:

Post a Comment