Pages

Labels

Powered by Blogger.

Friday 13 July 2012

OKU LEMAS TERHUMBAN DALAM PARIT

UMBAI - Seorang remaja orang kurang upaya (OKU) maut akibat lemas selepas dia bersama motosikal ditungganginya terhumban dalam parit di Taman Bukit Tembakau Indah, di sini, malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira 11.30 malam itu, Mohamad Falzeli Mohd Nasir, 21, yang cacat pendengaran dan bisu dalam perjalanan dari sebuah kilang, ke rumahnya di Bukit Pegoh.

Mangsa yang bekerja sebagai pencuci kereta itu dikatakan masih bernyawa, namun disebabkan mengalami lemah saraf di kaki dan tangan kanan, menyebabkan dia tidak berupaya untuk bangun sendiri.

Pemangku Ketua Polis Daerah Jasin, Deputi Superintendan Shahidi Abdullah berkata, motosikal yang ditunggangi mangsa terbabas sebelum masuk ke dalam parit sehingga membuatkan mangsa meninggal dunia.

"Mayat mangsa kemudian dihantar ke Hospital Jasin untuk bedah siasat," katanya.

Sementara itu, ibu mangsa, Puspa Muhamad Diah, 49, berkata, tidak menyangka perbuatan pelik anaknya yang dipanggil 'Abang' bersalaman dengan semua ahli keluarga menjadi petanda akan pergi buat selama-lamanya.

“Abang menunjukkan sikap pelik dua tiga hari ini apabila bersalaman dengan saya dan ayahnya sebelum pergi kerja," katanya.

0 comments:

Post a Comment